AĞRI MEZOTERAPİSİ

Cildin orta katmanına (mezoderm) bir dizi enjeksiyon uygulamak için çok ince iğneler kullanır. Mezoterapi tedavisinde amaç zayıf dolaşım ve cilt hasarına neden olan iltihaplanma gibi altta yatan sorunları düzeltmesidir.

Mezoterapide enjekte edilen maddeler için standart bir formül bulunmamaktadır. Farklı hastalıklar için farklı ilaçlar kullanılabilmektedir.

Mezoterapinin faydaları nelerdir?

Mezoterapi, aktif maddelerin cildin yüzey tabakasına enjekte edilmesidir. Bu yöntem, kas içi enjeksiyona kıyasla, enjeksiyon bölgesinin altında yatan dokularda (deri, kas ve eklem) ilaçların daha yavaş yayılmasına, daha yüksek seviyelere ve daha uzun süreli etkilerine izin verir. Bu teknik, lokal bir farmakolojik etki gerektiğinde ve sistemik dolaşımda nispeten yüksek ilaç dozları gerekli olmadığında yararlıdır.

Mezoterapide kullanılan bazı ilaçlar;

- Ağrı kesici ilaçlar,

- Vazodilatörler ve antibiyotikler gibi reçeteli ilaçlar,

- Kalsitonin ve tiroksin gibi hormonlar,

- Kolajenaz ve hiyalüronidaz gibi enzimler,

- Bitkisel özler,

- Vitaminler ve mineraller kullanılabilmektedir.

Hangi Hastalıklarda Kullanılır?

- Trigeminal nevralji,

- Eklemlerdeki ağrı, şişlik ve hareket kısıtlılığı,

- Bağ dokusuna bağlı ağrılar,

- Akut ve kronik doku zorlanmaları,

- Kas ağrıları,

- Migren, baş ağrıları,

- Bazı ödemlerde,

- El ve bileklerdeki ağrılarda,

- Keloid, kellik, akne gibi cilt hastalıklarında,

- Selülitte,

- Barsak spazmlarına bağlı ağrılarda,

- Bağışıklık sistemini güçlendirmede,

- Yumuşak doku spor yaralanmalarında uygulanabilmektedir.

Hangi durumlarda uygulanmaz?

- Akut enfeksiyonlar,

- Derin ven trombuzu,

- Düzensiz hipertansiyon,

- Kalp krizi,

- Son dönem kalp yetmezliği,

- Açık yaralar,

- Böbrek yetmezliği,

- Kan sulandırıcı ilaç kullananlar,

- İlaçlara karşı allerjisi olanlar,

- Hamilelikte uygulanmaz.

Mezoterapi uygulaması nasıl yapılır?

Her seansta cildinize uyuşturmak için krem uygulanmış olabilir veya olmayabilir. Özel bir kısa iğne kullanarak bir dizi enjeksiyon yapılır. Enjeksiyonlar, tedavi edilen duruma bağlı olarak farklı derinliklerde, (cildinize 1 ila 4 milimetre) verilebilir. Her enjeksiyonda cildinize yalnızca küçük bir damla solüsyon damlatılır. İstenilen etkiyi elde etmek için birkaç mezoterapi seansı yapılması gerekebilir. Enjeksiyonlar, her 3 ila 10 günde bir yapılabilmektedir.

Mezoterapi uygulamasının yan etkisi var mıdır?

- Kızarıklık, kanama

- Allerjik reaksiyon

- Morluk

- Enfeksiyon

- Yanma, kaşıntı

- Ödem görülebilmektedir.

Uygulama Süresi

Seans sayısı

Ağrı – acı düzeyi

10-40 dakika

Hafif / Çok az

Anestezi gerekli değil

Seans sıklığı

Tedavi sonrası

muhtemel yan etkiler

Son sonuçlar

Haftada 1-2

Uygulama yerinde morluk, şişlik, kızarıklık, kanama, alerji

Anlık

Uygulamalar

Güzelliğinizi ve sağlığınızı artıran bireysel tedaviler sunmak için Tıbbi gelişmeleri, Yenilikleri ve Tecrübeleri benzersiz bir şekilde birleştiriyoruz. Hepsi tıbbi standartlarda gerçekleştirilen ozon terapi, kupa terapi, mezoterapi, vitamin takviyeleri, bağışıklık güçlendirme, sigara bırakma, cilt bakımı ve cerrahi olmayan kozmetik tedaviler sunuyoruz.

OZON TEDAVİSİ

Ozon (O 3 ) - üç oksijen atomundan oluşan bir moleküldür. Yüksek enerjili, aktif oksijen formudur ve bu nedenle "aktif oksijen" olarak da anılır. Medikal ozon, ozon jeneratörlerinde üretilen % 5 saf ozon ve % 95 tıbbi saf oksijen karışımıdır. Tıpta, bakterisidal, virüsidal ve fungisidal etkilerinden yararlanır.

SAÇ MEZOTERAPİSİ

Saç için gerekli vitaminleri, mineralleri, oligo elementleri ve dolaşım düzenleyicileri içeren özel bir karışımın küçük iğneler ile saçlı deri içerisine verilmesi işlemi saç mezoterapisi olarak adlandırılır. Uygulama saç köklerine gelen kan akımının artmasına, daha iyi beslenmesine yardımcı olur

SELÜLİT MEZOTERAPİSİ

Estetik açıdan görüntüyü etkileyen selülit, hormonal ve dolaşım bozukluğundan kaynaklanan bir sorun olarak görülür. Özellikle basen bölgesi, bacaklar ve kalçalarda görülür.

YÜZ MEZOTERAPİSİ

Yüz, boyun ve dekolte bölgesine cildin vitamin ve mineralini karşılamak, akne, keloid gibi cilt hastalıklarını tedavi etmek amacıyla iğne ile bazı bitkisel veya farmakolojik ilaçların enjekte edilmesine yüz mezoterapisi denir.

HİRUDOTERAPİ ( SÜLÜK TEDAVİSİ )

Tıbbi sülüklerin kullanımı oldukça eskidir. Kayıtlarda, Mısırlıların MÖ 3500 yıldan daha eski bir süreden beri sülük tedavisini kullandığını savunan tarihçiler vardır.

KUPA TEDAVİSİ

Alternatif tıpta bardak çekme olarak da bilinen kupa terapisi kuru ve ıslak olarak ikiye ayrılır. Çin, Antik Mısır ve Orta Doğu kültürü olarak bilinen kupa terapisi MÖ. 1550’li yıllarda Mısır’da bulunan kitaplarda yazıldığı gözlemlenmiştir.

HACAMAT

Kan dolaşımını arttırmak için bölgesel vakum oluşturmaya dayanan kuru kupa uygulaması ve belli vücut noktalarına bölgesel vakumla beraber yüzeyel cilt kesikleri oluşturarak kanın alındığı yaş kupa uygulaması (Hacamat) olmak üzere iki yöntemle uygulanır.

AĞRI MEZOTERAPİSİ